Thursday, September 1, 2016

Просо (безглутенска житарка) 6+ месеци

Просото е една од најстарите житарици, кои се користеле во исхраната на човекот. Тоа е многу хранлива и лековита житарица. Содржи просечно повеќе белковини од пченицата, пченката и оризот, како и драгоцени минерали: фосфор, магнезиум, флуор и железот, витамини, особено витамини од групата Б (Б1 и Б2), аминокиселини и микроелементи. Содржи 14% растителни протеини и околу 60 % јагленохидрати, а многу малку масти.



Во многу земји во Азија и Африка, просото се користи како додаток во варивата, како и за добивање на алкохолни пијалоци. Од него може да се прави слатка или солена каша. Лесно се вари и апсорбира од цревата. Затоа често им се препорачува на лицата кои имаат проблеми со варењето на храната, често се кориси како природен лек против пролив.

Поради својата висока биолошка и хранлива вредност, просото особено им се препорачува на трудниците и на мајките кои дојат, како и на лицата кои чувствуват физичка и психичка премореност. Просото му ја дава потребната енергија на телото, го јакне имунитетот, ги зајакнува косата и ноктите.
Просо брзо и лесно се подготвува. Оваа житарка се одликува со слатко зрно го прави многу вкусно. Не содржи глутен, но може да се меша со пченично брашно и се користи за да се направи леб и тестенини.

Просото е разноврсна намирница. Тоа може да се користи во солени јадења и десерти. Таа има деликатна оревкаст вкус и, во зависност од тоа како ќе го готвите, може да биде крцкаво или меко. Започнете со подготовка на јадење со просо, така што ќе го измиете и ќе го оставите  да се исцеди. Во средно тенџере истурете две и пол чаши вода и кога ќе зоврие ќе додадете една чаша просо. Поклопете го тенџерето, намалете ја температурата оставете да  се готви за 15 минути. Потоа тргнете го од шпоретот и оставете го да отстои уште 20 минути.


 За малку помека каша просо, да се зголеми количеството на водата на три и пол чаши и гответе го покриено додека водата целосно не испари од 45 минути до еден час. Ако сакате крцкаво просо, тостирајте го пред дотвењето. Пржете го во сува тава на средна топлина мешајќи постојано околу три минути, а потоа додадете вода поклопете.

No comments:

Post a Comment